De diepte in - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Xander Bardie - WaarBenJij.nu De diepte in - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Xander Bardie - WaarBenJij.nu

De diepte in

Door: Xander

Blijf op de hoogte en volg Xander

02 Februari 2014 | Brazilië, Campo Grande

Vandaag naar de Abismo Anhumas geweest. Een grot waar je alleen in kunt door te abseilen. Heb ik dus gedaan, erg gaaf om te doen. We waren maar met z'n drieen en omdat je in tweetallen naar beneden moet, ging ik met een instructeur mee, een nogal stugge knul. De grot zelf is ook erg indrukwekkend met allerlei bizarre formaties, stalachmieten en stalachtieten. We mochten daar net als gisteren snorkelen en dat was ook erg gaaf! Onder leiding van de stugge knul daar een rondje gesnorkeld. Hij liet alle mooie stukken zien en echt: onder water net zo mooi als boven water. Onaardse formaties waar je omheen kunt zwemmen en hele kleine garnaaltjes en visjes. Dat was een fijne ervaring!
Alleen aan het eind van die ervaring moesten we ook weer naar boven. Die twee minuten abseilen is zo gedaan, maar dezelfde weg terug is toch andere koek. Ik was als laatste en blijkbaar ook laatste van de dag, want alles werd opgeruimd en meegenomen. Ik mocht weer met stugge knul mee. Wat dan weer erg grappig was, was dat stugge knu ineens begon te kletsen. Blijkt het een homootje te zijn, die zich afvroeg of ik niet ook homo was. Dat was best gezellig dus, twee homo's hangend aan een touwtje om naar boven te klauteren. Bijzonder irritant dat hij hetzelfde stuk 4 keer kon afleggen, trwijl ik hijgend en puffend weer een stukje steeg. Maar de conversatie was goed, dus uiteindelijk toch boven gekomen. Blijf het verrassend vinden dat ik zulke geweldige ontmoetingen heb!

Terug in Bonito had ik nog tijd voor lunch in het reastaurant waar ik de eerste dag ook gegeten had en weer was het superlekker. Het leuke is dat ze daar het eten servren in de pan waarin het bereid is!
En na de lunch door naar de volgende etappe van de reis: de Pantanal!
Eerste nog een tussenstop in Campo Grande, waar ik nu ben en dan morgen de rest van de weg.

  • 02 Februari 2014 - 08:46

    Petra:

    Man wat een reis! Geweldig. Ik vind je super stoer! Die blik in je ogen als je in je harnasje boven de grot hangt, zo van moet het nu echt? Blijf die vlinderfotos gerust plaatsen hoor (fan van), zet er anders maar bij dat het voor je gestoorde nichtje is.... Geniet ervan! Ik lees je stukjes en bekijk je fotos en geniet stilletjes mee.
    Dikke zoen, je nichtje x

  • 02 Februari 2014 - 09:38

    Fia:

    Wat een gezellige ontmoetingen daar.En het lijkt me fantastisch om die wereld onder water te zien.
    Stoere leuke foto van jou.
    Kijk weer uit naar je volgende verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Campo Grande

Tour de Brazil

Rondtouren in Zuid-Brazilië...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

...en weer terug

09 Februari 2014

Zonnige dagen

09 Februari 2014

Lessen in vogelen

07 Februari 2014

Ocelot!!!

07 Februari 2014

Wervelend spectakel en saaie middagen
Xander

Op reis door Zuid-Brazilië...

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 8046

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Tour de Brazil

Landen bezocht: