Water en vlinders - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Xander Bardie - WaarBenJij.nu Water en vlinders - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Xander Bardie - WaarBenJij.nu

Water en vlinders

Door: Xander

Blijf op de hoogte en volg Xander

26 Januari 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Gisteren geen verslag van m'n omzwervingen. Het was dan ook een uitermate saaie dag. De ochtend in de hostel m'n kleren gewassen en wat regeldingen. De middag bestond uit vliegen naar Foz de Iguacu. Enige wat wel erg leuk was, was dat ik onderweg naar de bus naar het vliegveld ineens werd aangesproken door twee vrouwen in een auto. In het engels met de vraag/ mededeling dat ik zeker niet van hier was. Nee, hoezo? Dit bleek nogal een gevaarlijke buurt te zijn, waar zojuist nog een politiecharge had plaatsgevonden. Het was er nogal onrustig. Oh... Dat het niet de beste buurt van Curitiba was, merkte ik ook wel, maar zo gevaarlijk had ik het nog niet ingeschat. Geen probleem: zij bracht me wel naar de bushalte. Zo gezegd, zo gedaan. Hoe lief is dat! We houden van brazilianen.
De rest van de reis niets interessants mee gemaakt.

Zit in een hotel dat ooit heel erg luxe moest zijn opgezet, maar uiteindelijk het niet verder heeft eschopt dan familiehotel. Ik had een mooie lastminute en zit voor een halve grijpstuiver hier te vertoeven. Veel meer is het ook niet waard, want niet mijn soort hotel.
Maar wel fijne airco en een warme douche. Genoeg over het hotel.

Vandaag naar de watervallen geweest. Dat is namelijk de hele bestaansreden voor dit stadje. De foto's zijn bijgesloten. Het is een ontzettend glad verlopende organisatie, alsof je naar de efteling gaat. Fijn dat de meeste mederwerkers engels spreken.
Er is dus een hele route uitgezet die je helemaal langs de watervallen leiden. Behoorlijk toeristisch dus, maar de watervallen worden er echt niet minder indrukwekkend door! De grootste kon ik niet op de foto zetten, want daarvoor moest je over een brug lopen en dat was zo nat, dat ik de camera moest opbergen.
Niet dat ik nat genoeg was, want ik heb ook een toertje geboekt in een boot over het water. Dat is niet zo'n boot die je bij niagara hebt om foto's te maken, dit was een boot die er alles aan deed om wat adrenaline door je lijf te laten gieren. Met wisselend effect trouwens, want het bleef alsof je in een uit de hand gelopen eftelingattractie zat, een soort pirahna plus zal maar zeggen. Wel ontzettend leuk, vooral ook omdat je dus echt zeik- en zeiknat uit komt. Omdat ik toch al de toerist had uitgehangen, heb ik daar ook maar meteen de foto-cd gekocht (15 euro, auw) en me pas daarna gerealiseerd dat m'n tanlet natuurlijk geen cd-speler heeft... die houden jullie dus nog tegoed.
Wat een erg leuke bijkomstigheid was, was dat de vlinders hier een stuk 'tammer' zijn dan aan de kust. Ik heb met dat achterlijke cameraatje van me dus best een paar mooie foto's kunnen nemen. Helaas natuurlijk dat de meerst indrukwekkende er nog steeds geen zin in hadden, maar ik ben allang blij dat ik wat van de kleurenpracht met jullie kan delen.

De watervallen zijn niet helemaal klaar, want overmorgen ga ik nog naar de argentijnse kant om daar rond te kijken. Je kunt daar beter wandelen dan in deze kant, dus ben benieuwd wat er voor nieuws te zien is.

Geen idee wat ik morgen ga doen, wilde eigenlijk naar paraguay, maar daar blijkt niets aan te zijn (althans het stadje wat hier aan de overkant ligt) en Ascunsion is net ff te ver weg... Ik laat het natuurlijk nog wel weten...

  • 27 Januari 2014 - 00:30

    Fia:

    Zo dus nu weer een echt verslag,prima want die paar zinnen over treintje en indrukwekkend noem ik geen verslag.
    Fijn dat je ons weer wat laat meedelen en mooie plaatjes laat zien.
    Na wat grieperig te zijn geweest gaat het prima hier, samen met Ivar gezellig bij Maartje op de koffie gegaan gisteren.
    We hebben haar namens ons,dus ook namens jou nog een grote glazen fles met een bloesemtak gegeven.
    Het blijft bij jou wel lekker warm hé.
    Ben toch benieuwd naar je vervolg.
    Fijn verblijf daar en heel veel liefs

  • 27 Januari 2014 - 01:18

    Gerda:

    Ha Xan, fijn dat er weer bericht is. Ik ben inmiddels al weer onderweg terug naar Nederland. Zie de site van de Gelderlander voor al onze avonturen ( verschil moet er zijn) xx

  • 27 Januari 2014 - 12:28

    Maartje:

    Teun vond de foto van de hagedis?? ( of maak nou een foutje) super cool!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

Tour de Brazil

Rondtouren in Zuid-Brazilië...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

...en weer terug

09 Februari 2014

Zonnige dagen

09 Februari 2014

Lessen in vogelen

07 Februari 2014

Ocelot!!!

07 Februari 2014

Wervelend spectakel en saaie middagen
Xander

Op reis door Zuid-Brazilië...

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 8033

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 12 Februari 2014

Tour de Brazil

Landen bezocht: